V reakci na současnou situaci ve společnosti, a především ve školách, jsme při povídání s Dagmar Císařovskou narazili na téma koučování dětí. To nás samozřejmě zaujalo a požádali jsme ji, aby nám o tom řekla více. Díky tomu vznikl dnešní blogový příspěvek, který doporučujeme k přečtení všem rodičům i vzdělavatelům.
Za dva týdny se děti v šesti individuálních setkáních pod vedením našeho průvodce (rangera) učí prioritizovat a plánovat svou školní přípravu, ale třeba také překonávat nechuť k jejímu plnění. Je to vlastně takový Konec prokrastinace pro děti.


A proč jsme vybrali metaforu džungle? Zjistili jsme, že baví (nejen) děti napříč věky a krásně se s ní pracuje. Je to takový překladač dospěláckých pojmů do slovníku srozumitelného i těm nejmladším školním dětem. Během kurzu přežití ve škole se děti zabydlí v terminologii a dokážou pak samy určovat, který úkol je těžký jako slon/lehký jako moucha cece, či jestli jejich práce bude trvat tak, jako je dlouhá anakonda nebo žížala. A když k tomu přidáte ještě faktor hořlavosti – hoří to už blízko? Je potřeba to udělat hned? Nebo máme ještě čas a není třeba nic hasit….Tak už máte dobrou slovní zásobu právě pro prioritizaci a časové plánování prakticky čehokoliv. No a druhým důvodem je to, že vidíme, že i naše vlastní děti v online výuce tráví před obrazovkou ještě více času než před tím. A tak každý ranger motivuje svého parťáka v divočině i tím, co může podnikat venku, v té opravdové přírodní divočině. Baví se tedy společně i tom, kdy naposledy vylezl na strom, šel se projít trávou, běhal v louži, pozoroval dravce…tak i proto ta metafora. Protože příroda je nesmírným hmatatelným zdrojem inspirace a vzdělání. Náš program má prostě a jednoduše za cíl vybavit děti důležitými dovednostmi pro jejich dospělý život, uvědomit si svou jedinečnost a kvality a vrátit rodinám jejich společný čas.
Nejnovější komentáře